Hulp op afstand mbv Skype

20 Okt

Ok, ok… zo spectaculair is ’t natuurlijk helemaal niet, maar ik heb vanavond voor ’t eerst een student op afstand geholpen. Met Skype. Ik Skype heel regelmatig, maar op deze manier had ik ’t nog niet eerder ingezet. Ik had ’t van tevoren wel bedacht en als hulplijn aangeboden aan studenten. Nicole is de eerste die er gebruik van (durfde?) te maken.

Nicole had zich goed voorbereid met een aantal hele concrete vragen. Dat maakte dat ik haar gericht kon helpen. En wat verrekte handig is ’t dan dat je bij Skype je beeldscherm kunt delen! Schrijven ging ook goed. Ik gebruik daar de SMART Slate voor, die gebruik ik overigens ook voor de filmpjes. Leuk was ’t 🙂

4 Reacties to “Hulp op afstand mbv Skype”

  1. larousse54 november 1, 2011 bij 3:56 pm #

    Wat is de Smart Slate? #dtv

    • mvanast december 4, 2011 bij 11:32 pm #

      SMART Slate is een soort mouse-pad, met een pennetje.

  2. nederlandsenict november 14, 2011 bij 10:09 am #

    Hoi Michel, leuk om dit te lezen en ook iets voor mij als de examens in zicht komen. Wil ik graag wat meer van weten.. je schrijft over delen van schermen en over smartslades.. misschien volgende bijeenkomst even demonstreren? dank

Geef een reactie

